Ένας αισθητήρας ροής μάζας αέρα (MAF) είναι βασικό μέρος των σύγχρονων κινητήρων με ψεκασμό καυσίμου. Μετρά πόσος αέρας εισέρχεται στο σύστημα εισαγωγής, επιτρέποντας στη μονάδα ελέγχου κινητήρα (ECU) να παρέχει το σωστό μείγμα καυσίμου για αποτελεσματική καύση και βέλτιστη απόδοση. Η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του βοηθά στην ακριβή διάγνωση του κινητήρα και στην προληπτική συντήρηση.
Γ1. Τι είναι ο αισθητήρας MAF;
Γ2. Πώς λειτουργεί ένας αισθητήρας MAF;
Γ3. Τύποι αισθητήρων MAF
Γ4. Συμπτώματα ελαττωματικού αισθητήρα MAF
Γ5. Συνήθεις κωδικοί βλάβης διαγνωστικού ελέγχου (DTC) που σχετίζονται με το MAF
Γ6. Αιτίες βλάβης αισθητήρα MAF
Γ7. Δοκιμή αισθητήρα MAF
Γ8. Σύγκριση αισθητήρα MAF έναντι αισθητήρα οξυγόνου (O2).
Γ9. Συντήρηση και αντιμετώπιση προβλημάτων αισθητήρα MAF
Γ10. Συμπέρασμα
Γ11. Συχνές ερωτήσεις [FAQ]

Επισκόπηση αισθητήρα MAF
Ο αισθητήρας ροής μάζας αέρα (MAF) είναι μια συσκευή ακριβείας που μετρά τη μάζα του αέρα που εισέρχεται στο σύστημα εισαγωγής του κινητήρα. Αυτά τα δεδομένα βοηθούν την ECU να διατηρήσει τη σωστή αναλογία αέρα προς καύσιμο (AFR), συνήθως 14.7:1 για βενζινοκινητήρες, διασφαλίζοντας αποτελεσματική καύση και μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Σε αντίθεση με τα παλαιότερα συστήματα που βασίζονται στην πίεση πολλαπλής που εκτιμούν τη ροή αέρα, οι αισθητήρες MAF μετρούν απευθείας την πραγματική μάζα αέρα. Αυτό βελτιώνει τη συνέπεια της απόδοσης κατά τις γρήγορες αλλαγές γκαζιού, τις κρύες εκκινήσεις και την επιτάχυνση, διατηρώντας τον κινητήρα να ανταποκρίνεται και να συμμορφώνεται με τις εκπομπές ρύπων.
Πώς λειτουργεί ένας αισθητήρας MAF;
Ο αισθητήρας MAF λειτουργεί με βάση την αρχή της μεταφοράς θερμότητας και της ηλεκτρικής αντίστασης. Μέσα στο περίβλημα, ένα θερμαινόμενο σύρμα ή στοιχείο μεμβράνης εκτίθεται στον εισερχόμενο αέρα. Καθώς ο αέρας περνάει, ψύχει το στοιχείο και η ECU αυξάνει το ηλεκτρικό ρεύμα για να διατηρήσει μια καθορισμένη θερμοκρασία.
Αυτή η διακύμανση ρεύματος μετατρέπεται σε σήμα τάσης ή συχνότητας ανάλογο με την πραγματική μάζα αέρα. Το σήμα επιτρέπει στην ECU να υπολογίζει το φορτίο του κινητήρα και να προσαρμόζει το χρονισμό ανάφλεξης, την ώθηση turbo και την απόκριση μετάδοσης όπου ισχύει.
Τύποι αισθητήρων MAF
Μετρητής ροής αέρα πτερυγίων (VAF).

Ένα πτερύγιο με ελατήριο κινείται καθώς ο αέρας ρέει μέσα από την εισαγωγή. Η κίνηση του πτερυγίου αλλάζει αντίσταση μέσα σε ένα ποτενσιόμετρο, παράγοντας ένα σήμα. Αν και αξιόπιστο, προσθέτει περιορισμό πρόσληψης και αντιδρά αργά στις αλλαγές του γκαζιού. Χρησιμοποιείται κυρίως σε συστήματα ψεκασμού καυσίμου της δεκαετίας 1980–1990.
Τύπος δίνης Kármán

Βρίσκεται σε ορισμένα ιαπωνικά αυτοκίνητα όπως η Mitsubishi και η Toyota. Ο αέρας περνά γύρω από έναν στύλο, δημιουργώντας δίνες. Ένας οπτικός ή υπερηχητικός αισθητήρας ανιχνεύει τη συχνότητα στροβιλισμού, η οποία αντιστοιχεί στη ροή αέρα. Λειτουργεί ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής.
Αισθητήρας MAF Hot Wire

Χρησιμοποιεί ένα θερμαινόμενο καλώδιο πλατίνας που ρυθμίζεται από ένα ηλεκτρονικό κύκλωμα. Προσφέρει γρήγορη απόκριση και ακριβή μέτρηση ροής μάζας αέρα. Ευαίσθητο στη μόλυνση από λαδωμένα φίλτρα και αέρια.
Αισθητήρας MAF ψυχρού καλωδίου (θερμό φιλμ).
Μια νεότερη έκδοση που χρησιμοποιεί αντιστάσεις τύπου φιλμ αντί για εκτεθειμένα καλώδια. Προσθέτει μια αντίσταση αναφοράς για αντιστάθμιση, βελτιώνοντας την ακρίβεια κάτω από γρήγορες αλλαγές θερμοκρασίας και τη μακροπρόθεσμη αξιοπιστία.
Συμπτώματα ελαττωματικού αισθητήρα MAF
Ένας ελαττωματικός, βρώμικος ή αποτυχημένος αισθητήρας ροής μάζας αέρα (MAF) στέλνει ανακριβείς μετρήσεις ροής αέρα στην ECU, προκαλώντας λανθασμένους υπολογισμούς ψεκασμού καυσίμου. Αυτό διαταράσσει την απόδοση του κινητήρα και την απόδοση καυσίμου. Τα κοινά συμπτώματα περιλαμβάνουν:
• Ελέγξτε το φως κινητήρα (CEL): Η ECU ανιχνεύει μη φυσιολογικές ενδείξεις ροής αέρα ή σήματα τάσης εκτός εύρους και κωδικούς σφαλμάτων καταγραφής όπως P0100–P0104.
• Αργή επιτάχυνση: Η απόκριση του κινητήρα γίνεται αργή επειδή το μείγμα καυσίμου είναι είτε πολύ πλούσιο είτε πολύ άπαχο κατά τις αλλαγές γκαζιού.
• Κακή οικονομία καυσίμου: Τα ανακριβή δεδομένα ροής αέρα αναγκάζουν την ECU να παρέχει περίσσεια καυσίμου, μειώνοντας σημαντικά τα χιλιόμετρα.
• Τραχύ ή ασταθές ρελαντί: Ο κινητήρας μπορεί να κουνηθεί ή να δονείται στο ρελαντί λόγω ασυνεπούς μείγματος αέρα-καυσίμου.
• Δισταγμός ή στάσιμο κινητήρα: Ξαφνική απώλεια ισχύος ή προσωρινές ακινητοποιήσεις κατά την επιτάχυνση, ειδικά από στάση.
• Ασθενής ισχύς σε υψηλές στροφές: Οι ανεπαρκείς μετρήσεις ροής αέρα περιορίζουν την παροχή καυσίμου σε υψηλότερες στροφές κινητήρα.
• Μαύρος καπνός καυσαερίων ή μυρωδιά καυσίμου: Καίγεται πάρα πολύ καύσιμο λόγω πλούσιου μείγματος (συχνά προκαλείται από μολυσμένο αισθητήρα MAF).
• Δύσκολη εκκίνηση: Ο κινητήρας μπορεί να γυρίσει περισσότερο ή να μην ξεκινήσει επειδή η ECU δεν μπορεί να προσδιορίσει τον σωστό ψεκασμό καυσίμου κατά την εκκίνηση.
Αυτά τα ζητήματα εμφανίζονται συχνά σταδιακά καθώς ο αισθητήρας MAF μολύνεται με λάδι, σκόνη ή υπολείμματα από το σύστημα εισαγωγής. Όταν εμφανίζονται πολλά συμπτώματα μαζί, ειδικά με ένα CEL, ο αισθητήρας MAF είναι ένας ισχυρός ύποπτος.
Κοινοί κωδικοί βλάβης διαγνωστικού ελέγχου (DTC) που σχετίζονται με το MAF
Όταν ο αισθητήρας ροής μάζας αέρα αποτύχει, στέλνει ακανόνιστα σήματα ή μολυνθεί, οι κωδικοί σφάλματος της ECU αποθηκεύουν για να υποδείξουν μη φυσιολογικές ενδείξεις ροής αέρα. Οι πιο συνηθισμένοι κωδικοί DTC που σχετίζονται με το MAF περιλαμβάνουν:
| Κωδικός | Περιγραφή | Τι σημαίνει |
|---|---|---|
| Ρ0100 | Δυσλειτουργία κυκλώματος MAF | Γενική βλάβη στο κύκλωμα καλωδίωσης ή αισθητήρα MAF |
| Ρ0101 | Εύρος ροής αέρα/Απόδοση | Ένδειξη ροής αέρα εκτός του αναμενόμενου εύρους με βάση το φορτίο του κινητήρα |
| Ρ0102 | Είσοδος χαμηλής ροής αέρα | Πολύ χαμηλή τάση σήματος MAF (πιθανός περιορισμός αέρα ή βρώμικος αισθητήρας) |
| Ρ0103 | Είσοδος υψηλής ροής αέρα | Η τάση σήματος MAF είναι πολύ υψηλή (πιθανή διαρροή αέρα ή βραχυκύκλωμα καλωδίωσης) |
| Ρ0104 | Διακοπτόμενο κύκλωμα MAF | Ασταθές ή κυμαινόμενο σήμα MAF λόγω χαλαρής σύνδεσης |
| Ρ0171 | Το σύστημα είναι πολύ λιτό (Τράπεζα 1) | Ανιχνεύτηκε πολύς αέρας ή ανεπαρκής ποσότητα καυσίμου |
| Ρ0172 | Σύστημα πολύ πλούσιο (Τράπεζα 1) | Πάρα πολύ καύσιμο στο μείγμα. πιθανή μόλυνση από MAF |
Αιτίες βλάβης αισθητήρα MAF
Ένας αισθητήρας ροής μάζας αέρα (MAF) εκτίθεται σε συνεχή ροή αέρα και μόλυνση από το σύστημα εισαγωγής, καθιστώντας τον ευάλωτο τόσο σε μηχανικές όσο και σε περιβαλλοντικές βλάβες. Οι περισσότερες βλάβες του αισθητήρα MAF δεν οφείλονται σε ηλεκτρονική δυσλειτουργία αλλά σε εξωτερικούς παράγοντες που επηρεάζουν το αισθητήριο στοιχείο. Παρακάτω είναι οι πιο κοινές αιτίες:
| Αιτία | Περιγραφή | Αποτέλεσμα |
|---|---|---|
| Βρωμιά και μόλυνση από σκόνη | Λεπτά σωματίδια που παρακάμπτουν το φίλτρο αέρα επικαλύπτουν το σύρμα/φιλμ ανίχνευσης | Μειώνει την ακρίβεια του σήματος και τον χρόνο απόκρισης |
| Λάδι από φίλτρα αέρα | Τα λαδωμένα φίλτρα απόδοσης αφήνουν υπολείμματα στα στοιχεία του αισθητήρα | Δημιουργεί ψευδείς πλούσιες/λιτές αναγνώσεις |
| Διαρροές αέρα εισαγωγής | Ρωγμές στους εύκαμπτους σωλήνες εισαγωγής, χαλαροί σφιγκτήρες ή κατεστραμμένοι αεραγωγοί | Επιτρέπει τον μη μετρημένο αέρα, προκαλώντας άπαχη κατάσταση |
| Σύστημα PCV Blow-By | Οι ατμοί λαδιού εισέρχονται στην εισαγωγή από μια φθαρμένη βαλβίδα PCV | Αισθητήρας επικαλυμμένος με μεμβράνη λαδιού με την πάροδο του χρόνου |
| Κατάποση υγρασίας ή νερού | Είσοδος νερού στο airbox από βαθιές λακκούβες ή κακή στεγανοποίηση | Διαβρώνει το κύκλωμα ή καίει ζεστό καλώδιο |
| Μπούμερανγκ μέσω της πρόσληψης | Οι αστοχίες του κινητήρα σπρώχνουν τα καυτά καυσαέρια στην εισαγωγή | Βλάβη ή θραύση αισθητηρίου στοιχείου |
| Ηλεκτρολογικά Προβλήματα | Σπασμένη καλωδίωση, κακή γείωση ή διαβρωμένοι ακροδέκτες | Ο αισθητήρας χάνει σήμα ή στέλνει ακανόνιστη έξοδο |
| Κραδασμοί κινητήρα | Τα χαλαρά στηρίγματα ή τα φθαρμένα στηρίγματα προκαλούν ηλεκτροπληξία | Βλάβη εσωτερικού αισθητήρα |
| Κακές πρακτικές συντήρησης | Καθυστερημένη αντικατάσταση φίλτρου αέρα ή βρώμικο σύστημα εισαγωγής | Μειώνει τη διάρκεια ζωής του MAF |
Σε πάνω από το 70% των αναφερόμενων βλαβών του αισθητήρα MAF, η αιτία είναι η μόλυνση και όχι η πραγματική ηλεκτρονική βλάβη. Ο καθαρισμός και η αντιμετώπιση διαρροών αέρα συχνά αποκαθιστούν τη σωστή λειτουργία χωρίς αντικατάσταση του αισθητήρα.
Δοκιμή αισθητήρα MAF
Η δοκιμή ενός αισθητήρα ροής μάζας αέρα βοηθά να επιβεβαιωθεί εάν η κακή απόδοση του κινητήρα προκαλείται από λανθασμένες ενδείξεις ροής αέρα ή άλλο σχετικό πρόβλημα. Ακολουθήστε αυτά τα διαγνωστικά βήματα:
• Εντοπισμός του αισθητήρα: Βρείτε τον αισθητήρα MAF που είναι εγκατεστημένος μεταξύ του κουτιού φίλτρου αέρα και του σώματος του γκαζιού στον αγωγό εισαγωγής.
• Επιθεωρήστε το σύστημα εισαγωγής αέρα: Ελέγξτε για χαλαρούς σφιγκτήρες, ραγισμένους σωλήνες εισαγωγής, διαρροές κενού ή εξαρτήματα aftermarket που ενδέχεται να εισάγουν αμέτρητο αέρα.
• Ελέγξτε τις ηλεκτρικές συνδέσεις: Εξετάστε τη φίσα MAF και την πλεξούδα καλωδίωσης για διάβρωση, σπασμένα καλώδια ή χαλαρούς ακροδέκτες.
• Επαλήθευση ισχύος και γείωσης: Χρησιμοποιώντας ένα ψηφιακό πολύμετρο, επιβεβαιώστε ότι ο αισθητήρας λαμβάνει τη σωστή τάση (συνήθως αναφορά 12V ή 5V) και ότι έχει σταθερή σύνδεση γείωσης.
• Μέτρηση εξόδου σήματος: Ελέγξτε το καλώδιο σήματος με τον διακόπτη ανάφλεξης στη θέση ΟΝ. Θα πρέπει να δείτε μια μικρή βασική τάση.
• Δοκιμή σήματος ζωντανής ροής αέρα: Ξεκινήστε τον κινητήρα και παρατηρήστε την τάση ή τη συχνότητα στο ρελαντί. Αυξήστε αργά τις στροφές ανά λεπτό—το σήμα πρέπει να αυξάνεται ομαλά χωρίς ξαφνικές πτώσεις ή αιχμές.
• Αξιολογήστε τη συμπεριφορά ανάγνωσης: Συγκρίνετε τις μετρήσεις με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Οι ασταθείς ή λανθασμένες τιμές υποδεικνύουν έναν βρώμικο, αποτυχημένο ή εσφαλμένο αισθητήρα.
• Ελέγξτε για μόλυνση: Εάν υπάρχουν αιχμές τάσης ή ασταθείς ενδείξεις, αφαιρέστε το MAF και επιθεωρήστε για σκόνη, συσσώρευση άνθρακα ή υπολείμματα λαδιού—συνηθισμένα με κακώς συντηρημένα ή λαδωμένα φίλτρα αέρα.
Σύγκριση αισθητήρα MAF έναντι αισθητήρα οξυγόνου (O2).
Ο αισθητήρας ροής μάζας αέρα (MAF) και ο αισθητήρας οξυγόνου (O2) παίζουν βασικούς ρόλους στον έλεγχο του καυσίμου, αλλά λειτουργούν σε διαφορετικά στάδια καύσης και παρέχουν πολύ διαφορετικούς τύπους ανάδρασης στην ECU.
| Χαρακτηριστικό | Αισθητήρας MAF | Αισθητήρας οξυγόνου (O2) |
|---|---|---|
| Τοποθεσία | Αεραγωγός εισαγωγής (πριν από τον κινητήρα) | Πολλαπλή εξαγωγής ή σωλήνας εξαγωγής |
| Μέτρα | Ποσότητα εισερχόμενου αέρα | Επίπεδο οξυγόνου στα καυσαέρια |
| Τύπος λειτουργίας | Αισθητήρας εισόδου (προγνωστικός) | Αισθητήρας ανάδρασης (διορθωτικός) |
| Τύπος σήματος | Μεταβολή τάσης ή συχνότητας με βάση τη μάζα αέρα | Δεδομένα τάσης ή AFR με βάση την περιεκτικότητα σε καυσαέρια |
| Ρόλος ECU | Υπολογίζει την απαιτούμενη παροχή καυσίμου | Ρυθμίζει την επένδυση καυσίμου μετά την καύση |
| Επίδραση στον κινητήρα | Επηρεάζει την εκκίνηση, την ισχύ, την απόκριση του γκαζιού | Επηρεάζει την απόδοση, τις εκπομπές ρύπων, τη μακροπρόθεσμη μείωση καυσίμου |
| Εφέ αποτυχίας | Ο κινητήρας λειτουργεί άπαχος/πλούσιος αμέσως | Σταδιακή απώλεια οικονομίας καυσίμου, αστοχία εκπομπών |
| Κοινά συμπτώματα | Κακή επιτάχυνση, στάσιμο, μαύρος καπνός | Υψηλή κατανάλωση καυσίμου, μυρωδιά θείου, αποτυχημένη δοκιμή εκπομπών |
Συντήρηση και αντιμετώπιση προβλημάτων αισθητήρα MAF
Η τακτική συντήρηση αποτρέπει τα περισσότερα προβλήματα αισθητήρα ροής μάζας αέρα (MAF) που προκαλούνται από συσσώρευση βρωμιάς, μόλυνση λαδιού, διαρροές αέρα χωρίς μετρήσεις ή φιλτράρισμα κακής ποιότητας. Ένα MAF που λειτουργεί σωστά βοηθά στη διατήρηση της ακριβούς αναλογίας αέρα-καυσίμου και αποτρέπει προβλήματα οδήγησης, όπως τραχύ ρελαντί, δισταγμό ή κακή οικονομία καυσίμου. Ακολουθήστε αυτά τα βήματα για να καθαρίσετε, να προστατέψετε και να διαγνώσετε αποτελεσματικά ζητήματα που σχετίζονται με το MAF.
Καθαρισμός του αισθητήρα MAF
Ο καθαρισμός αποκαθιστά την απόδοση σε έως και 70% των ελαττωματικών περιπτώσεων MAF.
• Αφαιρέστε προσεκτικά τον αισθητήρα από το σωλήνα εισαγωγής χρησιμοποιώντας το σωστό εργαλείο. Αποφύγετε να αγγίζετε ή να ξύνετε το σύρμα/φιλμ ανίχνευσης.
• Χρησιμοποιείτε μόνο καθαριστικό ειδικά για MAF που έχει σχεδιαστεί για ευαίσθητα αισθητήρια στοιχεία—μην χρησιμοποιείτε ποτέ καθαριστικά καρμπυρατέρ, γκαζιού, φρένων ή επαφής καθώς αφήνουν υπολείμματα ή καταστρέφουν την επίστρωση του αισθητήρα.
• Ψεκάστε 10–15 εκρήξεις φωτός απευθείας στα αισθητήρια στοιχεία για να αφαιρέσετε τη σκόνη, τους ατμούς λαδιού και τα λεπτά υπολείμματα.
• Αφήστε τον κατάλληλο χρόνο στεγνώματος - στεγνώστε στον αέρα για 10–15 λεπτά. Ποτέ μην σκουπίζετε ή φυσάτε με πεπιεσμένο αέρα.
• Επανεγκαταστήστε και επανασυνδέστε με ασφάλεια για να αποτρέψετε αμέτρητες διαρροές αέρα. Διαγράψτε τους αποθηκευμένους κωδικούς σφάλματος (όπως P0100–P0104) χρησιμοποιώντας έναν σαρωτή OBD-II.
Καθαρίζετε το MAF κάθε 12 μήνες ή κάθε φορά που αντικαθίσταται το φίλτρο αέρα, ειδικά σε περιβάλλοντα με σκόνη.
Αντιμετώπιση προβλημάτων κοινών προβλημάτων
Εάν ο καθαρισμός δεν επιλύσει το πρόβλημα, επιθεωρήστε τα συστήματα γύρω από το MAF προτού υποθέσετε βλάβη του αισθητήρα.
| Συνιστώσα | Τι να ελέγξετε | Πιθανές επιπτώσεις |
|---|---|---|
| Φίλτρο αέρα | Βρώμικο, παλιό ή κατεστραμμένο φίλτρο | Περιορίζει τη ροή του αέρα → την κακή επιτάχυνση |
| Σωλήνες εισαγωγής | Χαλαροί σφιγκτήρες ή ρωγμές | Κατάσταση ψευδούς άπαχου (P0171, P0174) |
| Σώμα γκαζιού | Συσσώρευση άνθρακα | Ασταθής ροή αέρα στο ρελαντί |
| Σύστημα PCV | Διαρροές κενού ή φραγμένη βαλβίδα | Ακανόνιστες ρυθμίσεις καυσίμου |
| Πλεξούδα καλωδίωσης | Διάβρωση, φθαρμένη μόνωση, κακό έδαφος | Διακοπή σήματος ή πτώση τάσης |
| Σύστημα εξάτμισης | Διαρροή αισθητήρα Pre-O₂ | Ψευδής λιτή ανάγνωση, διαγνώστηκε λανθασμένα ως αποτυχία MAF |
Συμπέρασμα
Ο αισθητήρας MAF διασφαλίζει ότι ο κινητήρας λαμβάνει τη σωστή ισορροπία αέρα-καυσίμου, επηρεάζοντας άμεσα την απόδοση, τις εκπομπές ρύπων και την οικονομία καυσίμου. Ενώ οι βλάβες μπορεί να προκαλέσουν τραχύ ρελαντί ή απώλεια ισχύος, αυτά τα προβλήματα συχνά μπορούν να προληφθούν μέσω σωστής συντήρησης και τακτικής επιθεώρησης. Η διατήρηση του αισθητήρα MAF καθαρό και προστατευμένο παρατείνει τη διάρκεια ζωής του και διασφαλίζει ότι ο κινητήρας σας λειτουργεί ομαλά και αποτελεσματικά.
Συχνές ερωτήσεις [FAQ]
Μπορώ να οδηγήσω με κακό αισθητήρα MAF;
Η οδήγηση είναι δυνατή αλλά επικίνδυνη. Ένα κακό MAF προκαλεί κακή οικονομία καυσίμου, στάσιμο και πιθανή ζημιά στον καταλύτη. Καθαρίστε ή αντικαταστήστε τον αισθητήρα αμέσως.
Χρειάζεται να επαναφέρω την ECU μετά την αντικατάσταση του MAF;
Ναι. Η επαναφορά επιτρέπει στην ECU να μάθει ξανά τις σωστές ενδείξεις ροής αέρα. Αποσυνδέστε την μπαταρία για 10–15 λεπτά ή διαγράψτε τους κωδικούς με έναν σαρωτή OBD-II.
Τι προκαλεί την αποτυχία ενός αισθητήρα MAF;
Οι συνήθεις αιτίες περιλαμβάνουν συσσώρευση βρωμιάς, μόλυνση λαδιού, διαρροές εισαγωγής, υγρασία ή ηλεκτρικά προβλήματα.
Πόσο διαρκεί ένας αισθητήρας MAF;
Συνήθως μεταξύ 80,000–150,000 μιλίων ανάλογα με την ποιότητα οδήγησης και συντήρησης.
Ένας κακός αισθητήρας MAF θα επηρεάσει την αλλαγή ταχυτήτων;
Ναι. Οι λανθασμένες ενδείξεις ροής αέρα αλλάζουν τους υπολογισμούς του φορτίου, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει σκληρές ή καθυστερημένες αλλαγές στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.