Βλάβη αισθητήρα πίεσης λαδιού: Αιτίες, σημάδια και λύσεις

Nov 02 2025
Πηγή: DiGi-Electronics
Περιήγηση: 1052

Ένας αισθητήρας πίεσης λαδιού είναι βασικό μέρος του συστήματος λίπανσης οποιουδήποτε κινητήρα, διασφαλίζοντας ότι η πίεση λαδιού παραμένει εντός ασφαλών ορίων. Παρακολουθώντας συνεχώς τη ροή λαδιού και στέλνοντας δεδομένα στην ECU, βοηθά στην προστασία των εσωτερικών εξαρτημάτων από φθορά ή υπερθέρμανση.

Γ1. Τι είναι ο αισθητήρας πίεσης λαδιού;

Γ2. Πώς λειτουργούν οι αισθητήρες πίεσης λαδιού;

Γ3. Τύποι αισθητήρων πίεσης λαδιού

Γ4. Ενδείξεις κακού αισθητήρα πίεσης λαδιού

Γ5. Αιτίες βλάβης του αισθητήρα πίεσης λαδιού

Γ6. Δοκιμή αισθητήρα πίεσης λαδιού

Γ7. Συμβουλές συντήρησης αισθητήρα πίεσης λαδιού

Γ8. Σύγκριση αισθητήρα πίεσης λαδιού έναντι διακόπτη πίεσης λαδιού

Γ9. Συμπέρασμα

Γ10. Συχνές ερωτήσεις [FAQ]

Figure 1. Oil Pressure Sensor

Τι είναι ο αισθητήρας πίεσης λαδιού;

Ένας αισθητήρας πίεσης λαδιού (ονομάζεται επίσης διακόπτης πίεσης λαδιού ή αποστολέας) παρακολουθεί την πίεση του λαδιού κινητήρα μέσα στο σύστημα λίπανσης. Στέλνει ένα σήμα στην ECU (Μονάδα Ελέγχου Κινητήρα), η οποία χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για:

• Εμφάνιση πίεσης λαδιού στο ταμπλό

• Ελέγξτε τις λειτουργίες προστασίας του κινητήρα

• Ενεργοποιήστε τις προειδοποιήσεις χαμηλής πίεσης λαδιού

Ο κύριος σκοπός του αισθητήρα πίεσης λαδιού είναι να αποτρέψει τη ζημιά του κινητήρα. Η χαμηλή πίεση λαδιού σημαίνει ότι τα ενεργά εξαρτήματα του κινητήρα, όπως τα ρουλεμάν, τα έμβολα και οι εκκεντροφόροι, δεν λιπαίνονται αρκετά. Αυτό οδηγεί σε τριβή, υπερθέρμανση και πιθανή βλάβη του κινητήρα. Ανιχνεύοντας έγκαιρα την απώλεια πίεσης, ο αισθητήρας βοηθά στην αποφυγή δαπανηρών επισκευών και βλαβών. Μπορείτε επίσης να βασιστείτε στα δεδομένα πίεσης λαδιού κατά τη διάρκεια των διαγνωστικών ελέγχων για να εντοπίσετε προβλήματα λίπανσης ή αντλίας.

Πώς λειτουργούν οι αισθητήρες πίεσης λαδιού;

Ένας αισθητήρας πίεσης λαδιού μετατρέπει τη μηχανική πίεση λαδιού σε ηλεκτρικό σήμα που μπορεί να διαβάσει η ECU. Η διαδικασία περιλαμβάνει:

ΒήμαΛειτουργία
Κυκλοφορία λαδιούΗ αντλία λαδιού συμπιέζει το λάδι και το παραδίδει στα εξαρτήματα του κινητήρα
Ανίχνευση πίεσηςΈνα διάφραγμα ή ένα αισθητήριο στοιχείο αντιδρά στις αλλαγές της πίεσης λαδιού
Έξοδος σήματοςΟ αισθητήρας στέλνει αναλογικό (τάση/αντίσταση) ή ψηφιακό σήμα
Απόκριση ECUΗ ECU παρακολουθεί το εύρος πίεσης και ενεργοποιεί την προειδοποιητική λυχνία εάν δεν είναι φυσιολογική

• Οι αναλογικοί αισθητήρες μεταβάλλουν την αντίσταση ανάλογα με την πίεση λαδιού.

• Οι ψηφιακοί αισθητήρες χρησιμοποιούν ενσωματωμένους μετατροπείς για πιο ακριβή έξοδο πίεσης.

Αυτό το σύστημα λειτουργεί ως έγκαιρη προειδοποίηση για ζητήματα όπως διαρροές λαδιού, αστοχία αντλίας ή βουλωμένες διόδους λαδιού.

Τύποι αισθητήρων πίεσης λαδιού

Οι αισθητήρες πίεσης λαδιού διατίθενται σε διάφορα σχέδια, καθένας από τους οποίους έχει αναπτυχθεί για συγκεκριμένα επίπεδα απόδοσης, απαιτήσεις αντοχής και συστήματα κινητήρα. Η κατανόηση των διαφορών τους βοηθά στην επιλογή του σωστού τύπου για αντικατάσταση ή αναβάθμιση. Παρακάτω είναι οι κύριοι τύποι και οι τυπικές χρήσεις τους:

Μηχανικός αισθητήρας

Figure 2. Mechanical Sensor

Αυτός είναι ο παλαιότερος και απλούστερος τύπος. Χρησιμοποιεί σωλήνα ή διάφραγμα bourdon που μετακινεί φυσικά μια βελόνα στο μετρητή του ταμπλό καθώς αλλάζει η πίεση λαδιού. Δεν στέλνει ηλεκτρονικό σήμα στην ECU. Αυτοί οι αισθητήρες βρίσκονται κυρίως σε κλασικούς κινητήρες και παλαιότερα οχήματα όπου προτιμάται η απλότητα και η άμεση ανάδραση.

Ηλεκτρικός αισθητήρας

Figure 3. Electrical Sensor

Ένας ηλεκτρικός αισθητήρας πίεσης λαδιού μετατρέπει τη μηχανική πίεση σε ηλεκτρική τάση που ερμηνεύεται από την ECU ή το μανόμετρο. Χρησιμοποιείται ευρέως σε σύγχρονα οχήματα, υποστηρίζοντας τόσο αναλογικές όσο και ψηφιακές ενδείξεις πίεσης. Προσφέρει συμπαγή σχεδιασμό, καλή ακρίβεια και ενσωμάτωση με ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου.

Αισθητήρας μεταβλητής αντίστασης

Figure 4. Variable Resistance Sensor

Σε αυτόν τον τύπο, η πίεση λαδιού αλλάζει την αντίσταση ενός εσωτερικού στοιχείου, όπως ένα μετρητή τάσης. Η ECU ή ο μετρητής μετρά αυτήν την αλλαγή για τον υπολογισμό της πίεσης. Αυτοί οι αισθητήρες είναι χαμηλού κόστους, αξιόπιστοι και συνηθισμένοι σε οικονομικά οχήματα και μοτοσικλέτες, αν και έχουν μέτρια ακρίβεια.

Αισθητήρας εφέ Hall

Figure 5. Hall Effect Sensor

Αυτός ο αισθητήρας βασίζεται σε διακυμάνσεις του μαγνητικού πεδίου για να παράγει μια τάση ανάλογη με την πίεση λαδιού. Χωρίς μηχανική φθορά και πλήρως ηλεκτρονική δομή, προσφέρει υψηλή αξιοπιστία, μεγάλη διάρκεια ζωής και σταθερή απόδοση, ιδανικό για σύγχρονες ECU και εφαρμογές υψηλής απόδοσης.

Πιεζοηλεκτρικός αισθητήρας

Figure 6. Piezoelectric Sensor

Αυτός ο τύπος χρησιμοποιεί ένα κρυσταλλικό στοιχείο που παράγει τάση όταν ασκείται πίεση. Οι πιεζοηλεκτρικοί αισθητήρες είναι γνωστοί για τους γρήγορους χρόνους απόκρισης και την υψηλή ευαισθησία, καθιστώντας τους ιδανικούς για αγωνιστικούς κινητήρες, προηγμένα διαγνωστικά και παρακολούθηση απόδοσης. Ωστόσο, είναι γενικά πιο ακριβά.

Αισθητήρας μαγνητικής παραμόρφωσης

Figure 7. Magnetic Distortion Sensor

Αυτοί οι αισθητήρες ανιχνεύουν την πίεση λαδιού μέσω αλλαγών στη μαγνητική διαπερατότητα που προκαλούνται από τις διακυμάνσεις της πίεσης. Χρησιμοποιούνται σε εξειδικευμένα ή βιομηχανικά συστήματα όπου η ανθεκτικότητα και η λειτουργία κάτω από βρώμικες ή σκληρές συνθήκες είναι πιο σημαντικές από το συμπαγές μέγεθος.

Αισθητήρας συνδυασμού

Figure 8. Combination Sensor

Ένας συνδυασμένος αισθητήρας πίεσης λαδιού ενσωματώνει τόσο έναν αποστολέα πίεσης όσο και έναν διακόπτη σε ένα περίβλημα. Μπορεί να στείλει δεδομένα πίεσης σε πραγματικό χρόνο στην ECU ενώ ενεργοποιεί επίσης μια προειδοποιητική λυχνία για ασφάλεια. Αυτός ο τύπος είναι κοινός σε σύγχρονους και βαρέως τύπου κινητήρες που χρειάζονται και τις δύο λειτουργίες.

Αισθητήρας πυριτίου σε ζαφείρι

Figure 9. Silicon-on-Sapphire Sensor

Αυτός ο προηγμένος σχεδιασμός χρησιμοποιεί ένα υπόστρωμα ζαφείρι συνδεδεμένο με ένα τσιπ ανίχνευσης πυριτίου, προσφέροντας εξαιρετική θερμική σταθερότητα και ακρίβεια. Αυτοί οι αισθητήρες αποδίδουν αξιόπιστα σε ακραίες θερμοκρασίες, κραδασμούς και πιέσεις, καθιστώντας τους ιδανικούς για κινητήρες ντίζελ, αυτοκίνητα επιδόσεων και εφαρμογές αεροδιαστημικής ποιότητας.

Ενδείξεις κακού αισθητήρα πίεσης λαδιού

Ένας αισθητήρας πίεσης λαδιού που παρουσιάζει βλάβη μπορεί να προκαλέσει μια σειρά συμπτωμάτων που συχνά μιμούνται πραγματικά προβλήματα πίεσης λαδιού. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε αυτά τα σημάδια νωρίς για να αποτρέψετε τη σύγχυση μεταξύ ενός ελαττωματικού αισθητήρα και ενός πραγματικού προβλήματος λίπανσης. Τα κοινά συμπτώματα αποτυχίας περιλαμβάνουν:

• Η προειδοποιητική λυχνία λαδιού παραμένει αναμμένη ή αναβοσβήνει – Υποδεικνύει ότι ο αισθητήρας μπορεί να έχει κολλήσει σε κατάσταση ενεργοποίησης ή να στέλνει ψευδή σήματα.

• Λανθασμένες ή κυμαινόμενες ενδείξεις πίεσης λαδιού – Ένας φθαρμένος ή μολυσμένος αισθητήρας μπορεί να στείλει ασταθή σήματα στην ECU ή στο μετρητή του ταμπλό.

• Ελέγξτε την ενεργοποίηση του φωτός κινητήρα (CEL) – Η ECU μπορεί να ανιχνεύσει μη φυσιολογική τάση ή αντίσταση από το κύκλωμα του αισθητήρα.

• Χτύπημα κινητήρα ή χτύπημα από χαμηλή λίπανση – Εάν ο αισθητήρας αποτύχει να ανιχνεύσει την πραγματική χαμηλή πίεση, τα ζωτικά εξαρτήματα ενδέχεται να μην λάβουν έγκαιρες προειδοποιήσεις.

• Ο μετρητής λαδιού έχει κολλήσει στο υψηλό ή στο μηδέν – Συνήθως προκαλείται από εσωτερικά βραχυκυκλώματα, ανοιχτή καλωδίωση ή εντελώς αποτυχημένο στοιχείο αισθητήρα.

Αιτίες βλάβης του αισθητήρα πίεσης λαδιού

Οι αισθητήρες πίεσης λαδιού λειτουργούν σε σκληρά περιβάλλοντα, εκτεθειμένα σε θερμότητα, κραδασμούς και ρύπους λαδιού, που μπορούν σταδιακά να υποβαθμίσουν την απόδοσή τους. Οι κύριες αιτίες περιλαμβάνουν:

• Φθορά αισθητήρα με την πάροδο του χρόνου – Η συνεχής έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες και κύκλους πίεσης λαδιού μπορεί να προκαλέσει φθορά του εσωτερικού διαφράγματος ή του στοιχείου αντίστασης, οδηγώντας σε ανακριβείς μετρήσεις.

• Μολυσμένο λάδι ή λάσπη που μπλοκάρει τη θύρα του αισθητήρα – Το βρώμικο ή υποβαθμισμένο λάδι σχηματίζει λάσπη που φράζει την είσοδο πίεσης του αισθητήρα, εμποδίζοντας την ακριβή ανίχνευση πίεσης.

• Διαρροές λαδιού που καταστρέφουν την καλωδίωση ή τα σπειρώματα του αισθητήρα – Διαρροές από το φίλτρο λαδιού ή τις κοντινές φλάντζες μπορεί να επικαλύψουν τον αισθητήρα και τους συνδέσμους, προκαλώντας βραχυκυκλώματα ή κακή γείωση.

• Διαβρωμένοι σύνδεσμοι ή σφάλματα καλωδίωσης – Η υγρασία, τα υπολείμματα λαδιού ή τα υπολείμματα του δρόμου μπορεί να διαβρώσουν τους ακροδέκτες και να δημιουργήσουν υψηλή αντίσταση στο κύκλωμα σήματος.

• Λανθασμένο ιξώδες λαδιού που επηρεάζει τις ενδείξεις – Η χρήση λαδιού που είναι πολύ παχύρρευστο ή πολύ λεπτό για τον κινητήρα μπορεί να προκαλέσει ψευδή σήματα υψηλής ή χαμηλής πίεσης.

• Δυσλειτουργία αντλίας λαδιού (συχνά διαγιγνώσκεται λανθασμένα ως αστοχία αισθητήρα) – Μια αποτυχημένη αντλία λαδιού μπορεί να προκαλέσει πραγματικές συνθήκες χαμηλής πίεσης που μιμούνται σφάλματα αισθητήρα, οδηγώντας σε εσφαλμένη αντιμετώπιση προβλημάτων.

• Κατασκευαστικά ελαττώματα – Αισθητήρες κακής ποιότητας ή ακατάλληλη βαθμονόμηση κατά την παραγωγή μπορεί να οδηγήσουν σε πρόωρη αστοχία ή ασταθή απόδοση.

Δοκιμή αισθητήρα πίεσης λαδιού

Η δοκιμή ενός αισθητήρα πίεσης λαδιού είναι ένα σημαντικό βήμα πριν από την αντικατάσταση, καθώς πολλά εμφανή «προβλήματα αισθητήρα» προκαλούνται από σφάλματα καλωδίωσης ή πραγματικά προβλήματα πίεσης λαδιού. Μια συστηματική προσέγγιση διασφαλίζει την ακριβή διάγνωση και αποτρέπει τις περιττές αλλαγές εξαρτημάτων. Ακολουθήστε αυτά τα βήματα για να κάνετε σωστή διάγνωση:

• Εντοπίστε τον αισθητήρα – Βρείτε τον αισθητήρα πίεσης λαδιού, που συνήθως βρίσκεται κοντά στο περίβλημα του φίλτρου λαδιού, στο μπλοκ κινητήρα ή γύρω από την κυλινδροκεφαλή. Ανατρέξτε στο εγχειρίδιο σέρβις για την ακριβή τοποθεσία.

• Επιθεωρήστε για διαρροές λαδιού ή κατεστραμμένο περίβλημα – Αναζητήστε σημάδια διαρροής λαδιού, ραγισμένους συνδέσμους ή κατεστραμμένα σπειρώματα αισθητήρα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις μετρήσεις.

• Ελέγξτε τους συνδέσμους για διάβρωση ή χαλαρούς πείρους – Καθαρίστε τους ακροδέκτες και βεβαιωθείτε ότι ο σύνδεσμος εφαρμόζει σφιχτά. Οποιαδήποτε διάβρωση ή χαλαρή επαφή μπορεί να προκαλέσει διακοπή του σήματος.

• Σάρωση με χρήση εργαλείου OBD-II – Ανάκτηση διαγνωστικών κωδικών βλάβης (DTC). Οι κοινοί κωδικοί όπως P0520 έως P0524 υποδεικνύουν σφάλματα εύρους κυκλώματος ή αισθητήρα πίεσης.

• Εκτελέστε μια χειροκίνητη δοκιμή πίεσης λαδιού χρησιμοποιώντας ένα μανόμετρο – Αφαιρέστε τον αισθητήρα και συνδέστε ένα μηχανικό μανόμετρο λαδιού. Συγκρίνετε την πραγματική ένδειξη πίεσης λαδιού με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή για να επιβεβαιώσετε εάν το πρόβλημα οφείλεται στον αισθητήρα ή στο σύστημα λίπανσης του κινητήρα.

• Χρησιμοποιήστε ένα πολύμετρο για να ελέγξετε την τάση ή την αντίσταση – Ελέγξτε το σήμα και τους ακροδέκτες αναφοράς του αισθητήρα. Ένας λειτουργικός αισθητήρας πρέπει να εξάγει τάση ή αντίσταση εντός του εύρους που αναφέρεται στο εγχειρίδιο σέρβις. Οι αποκλίσεις υποδηλώνουν αστοχία εσωτερικού αισθητήρα.

Μετά τη δοκιμή, εάν ο αισθητήρας και η καλωδίωση επιβεβαιωθούν ότι είναι καλές, αλλά οι ενδείξεις παραμένουν ασταθείς, επιθεωρήστε την αντλία λαδιού, το φίλτρο και τη βαλβίδα εκτόνωσης πίεσης για να αποκλείσετε πραγματικά προβλήματα ροής λαδιού.

Συμβουλές συντήρησης αισθητήρα πίεσης λαδιού

• Επιθεωρήστε τον αισθητήρα και την καλωδίωση κατά την αλλαγή λαδιού – Κάθε φορά που αλλάζετε το λάδι, ρίξτε μια γρήγορη ματιά στο σώμα του αισθητήρα και στην πλεξούδα καλωδίωσης για διαρροές λαδιού, χαλαρές συνδέσεις ή ρωγμές στη μόνωση. Η έγκαιρη ανίχνευση αποτρέπει την απώλεια σήματος και τις ψευδείς μετρήσεις.

• Χρησιμοποιείτε καθαρό, σωστής ποιότητας λάδι κινητήρα – Χρησιμοποιείτε πάντα λάδι που πληροί τα πρότυπα ιξώδους και ποιότητας του κατασκευαστή. Το βρώμικο ή υποβαθμισμένο λάδι μπορεί να φράξει τη θύρα του αισθητήρα και να επηρεάσει την ανίχνευση πίεσης.

• Αντικαθιστάτε τακτικά το φίλτρο λαδιού για να αποφύγετε το φράξιμο – Ένα φραγμένο ή παλιό φίλτρο λαδιού περιορίζει τη ροή, προκαλώντας ψευδείς μετρήσεις χαμηλής πίεσης που μπορεί να θεωρηθούν λανθασμένα ως προβλήματα αισθητήρα.

• Αποφύγετε το υπερβολικό σφίξιμο κατά την εγκατάσταση – Η εφαρμογή υπερβολικής ροπής μπορεί να σπάσει το περίβλημα του αισθητήρα ή τα σπειρώματα της ταινίας, οδηγώντας σε διαρροές λαδιού ή ελαττωματικές ενδείξεις. Ακολουθείτε πάντα τις προδιαγραφές ροπής στρέψης στο εγχειρίδιο σέρβις.

• Διατηρήστε τους συνδέσμους στεγνούς και χωρίς διάβρωση – Εφαρμόστε διηλεκτρικό γράσο στους ακροδέκτες και προστατέψτε τον σύνδεσμο από την έκθεση σε λάδι ή υγρασία για να εξασφαλίσετε σταθερά ηλεκτρικά σήματα.

• Επιλέξτε αισθητήρες OE ή υψηλής ποιότητας aftermarket – Οι γνήσιοι ή πιστοποιημένοι αισθητήρες είναι κατασκευασμένοι για να χειρίζονται τις απαιτήσεις υψηλής θερμοκρασίας και πίεσης του κινητήρα, προσφέροντας μακροπρόθεσμη σταθερότητα και ακρίβεια.

• Ελέγξτε την πίεση εάν εμφανιστεί θόρυβος κινητήρα ή λυχνία λαδιού – Μην αγνοείτε ποτέ τις προειδοποιητικές λυχνίες ή τους ήχους τικ. Χρησιμοποιήστε ένα μηχανικό μανόμετρο για να επιβεβαιώσετε την πραγματική πίεση λαδιού προτού υποθέσετε ότι ο αισθητήρας είναι ελαττωματικός.

Η τήρηση αυτών των πρακτικών συντήρησης βοηθά στη διατήρηση σταθερών μετρήσεων πίεσης λαδιού, αποτρέπει τις ψευδείς ειδοποιήσεις και διασφαλίζει ότι ο κινητήρας σας παραμένει σωστά λιπασμένος και προστατευμένος από την πρόωρη φθορά.

Σύγκριση αισθητήρα πίεσης λαδιού έναντι διακόπτη πίεσης λαδιού

Figure 10. Oil Pressure Sensor vs Oil Pressure Switch

Πολλοί μπερδεύουν έναν αισθητήρα πίεσης λαδιού με έναν διακόπτη πίεσης λαδιού, αλλά εκτελούν διαφορετικούς ρόλους στην παρακολούθηση της λίπανσης του κινητήρα. Και τα δύο εξαρτήματα βοηθούν στην προστασία του κινητήρα από τη χαμηλή πίεση λαδιού, ωστόσο ο σχεδιασμός, η απόδοση και το επίπεδο λεπτομέρειας διαφέρουν πολύ.

ΧαρακτηριστικόΑισθητήρας πίεσης λαδιούΔιακόπτης πίεσης λαδιού
ΛειτουργίαΜετρά την πραγματική πίεση λαδιού και στέλνει ένα μεταβλητό ηλεκτρικό σήμα στην ECU για παρακολούθηση και έλεγχοΛειτουργεί ως μια απλή συσκευή ασφαλείας ON/OFF που κλείνει ή ανοίγει ένα κύκλωμα όταν η πίεση πέσει πολύ χαμηλά
Σήμα εξόδουΠαράγει μεταβλητή τάση ή αντίσταση ανάλογη με την πίεση λαδιούΠαρέχει δυαδικό σήμα – ON (χαμηλή πίεση) / OFF (κανονική πίεση)
Οθόνη πίνακα εργαλείωνΛειτουργεί με μανόμετρο ή ψηφιακή οθόνη, που δείχνει ακριβείς τιμές πίεσηςΕνεργοποιεί μόνο μια προειδοποιητική λυχνία όταν η πίεση είναι πολύ χαμηλή
ΑκρίβειαΥψηλή – παρέχει συνεχείς μετρήσεις για λεπτομερή παρακολούθησηΧαμηλή – ανιχνεύει μόνο κρίσιμες συνθήκες χαμηλής πίεσης
ΧρήσηΒρίσκεται σε σύγχρονους κινητήρες με ECU που χρησιμοποιούν δεδομένα για τη διαχείριση κινητήραΣυνηθισμένο σε παλαιότερα οχήματα ή απλούς κινητήρες που απαιτούν βασική προστασία
ΔιαγνωστικάΕπιτρέπει την προηγμένη αντιμετώπιση προβλημάτων και την καταγραφή δεδομένων για συντήρησηΠροσφέρει περιορισμένη διαγνωστική ανατροφοδότηση – μόνο ειδοποιήσεις για καταστάσεις αστοχίας

Συμπέρασμα

Οι αισθητήρες πίεσης λαδιού χρησιμοποιούνται για την πρόληψη ζημιών στον κινητήρα, προσφέροντας έγκαιρες προειδοποιήσεις για προβλήματα λίπανσης. Η τακτική επιθεώρηση, η σωστή συντήρηση λαδιού και η έγκαιρη αντικατάσταση μπορούν να παρατείνουν τόσο τη διάρκεια ζωής του αισθητήρα όσο και την αξιοπιστία του κινητήρα. Να επιλέγετε πάντα αισθητήρες υψηλής ποιότητας και να ακολουθείτε τα σωστά βήματα εγκατάστασης για να εξασφαλίσετε σταθερή απόδοση.

Συχνές ερωτήσεις [FAQ]

Μπορεί ένας κακός αισθητήρας πίεσης λαδιού να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα;

Όχι, ένας ελαττωματικός αισθητήρας πίεσης λαδιού από μόνος του δεν βλάπτει τον κινητήρα, αλλά μπορεί να κρύψει πραγματικά προβλήματα πίεσης λαδιού. Εάν ο αισθητήρας στείλει ψευδείς ενδείξεις, η ECU ή το ταμπλό ενδέχεται να μην σας προειδοποιήσουν για χαμηλή πίεση λαδιού, επιτρέποντας την πρόκληση σοβαρής ζημιάς. Πάντα να επιβεβαιώνετε με χειροκίνητη δοκιμή πίεσης όταν έχετε αμφιβολίες.

Πόσο συχνά πρέπει να αντικαθιστάτε έναν αισθητήρα πίεσης λαδιού;

Δεν υπάρχει σταθερό διάστημα, αλλά οι περισσότεροι αισθητήρες διαρκούν 80.000–100.000 km υπό κανονικές συνθήκες. Αντικαταστήστε το νωρίτερα εάν παρατηρήσετε φώτα λαδιού που τρεμοπαίζουν, ασταθείς ενδείξεις ή ορατές διαρροές λαδιού γύρω από τη θύρα του αισθητήρα.

Μπορείτε να οδηγείτε με ελαττωματικό αισθητήρα πίεσης λαδιού;

Μπορείτε να οδηγήσετε για μικρή απόσταση, αλλά δεν συνιστάται. Ένας κακός αισθητήρας μπορεί να στείλει ψευδείς προειδοποιήσεις ή να μην σας ειδοποιήσει για πραγματική χαμηλή πίεση. Η οδήγηση χωρίς ακριβή δεδομένα πίεσης λαδιού κινδυνεύει με καταστροφική φθορά ή κατάσχεση του κινητήρα.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός αισθητήρα πίεσης λαδιού και ενός αισθητήρα στάθμης λαδιού;

Ένας αισθητήρας πίεσης λαδιού μετρά την πίεση ροής λαδιού στο εσωτερικό του κινητήρα, ενώ ένας αισθητήρας στάθμης λαδιού παρακολουθεί την ποσότητα λαδιού στο κάρτερ. Και οι δύο προστατεύουν τον κινητήρα, αλλά οι αισθητήρες πίεσης ανιχνεύουν προβλήματα αντλίας ή κυκλοφορίας, ενώ οι αισθητήρες στάθμης ανιχνεύουν απώλεια λαδιού ή διαρροές.

Γιατί ο αισθητήρας πίεσης λαδιού μου συνεχίζει να αποτυγχάνει επανειλημμένα;

Οι συχνές βλάβες προκαλούνται συχνά από μόλυνση λαδιού, ακατάλληλη ροπή εγκατάστασης, κακή γείωση ή φθηνά ανταλλακτικά aftermarket. Χρησιμοποιείτε πάντα το σωστό στεγανωτικό σπειρώματος, καθαρίζετε τη θύρα και επιλέγετε αισθητήρες προδιαγραφών OE για να αποτρέψετε την πρόωρη αστοχία.